דלג לתוכן העמוד

סערת האלימות המשטרתית בהפגנת "הרצ"פניקים" מגיעה לשלב חקירת מח"ש: כשבוע לאחר הפגנת הענק, המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) חקרה היום תחת אזהרה את השוטר שתועד בועט בעוצמה במפגין חרדי חסר אונים על כביש 4.

ההפגנה, שהחלה כזעקה כואבת של מאות אברכים ובחורי ישיבות במחאה על גזר דינו של בחור ישיבה שנשפט ל-14 ימי מאסר בעוון עריקות, הפכה במהירות לשדה קרב. המפגינים חסמו את כביש 4 לתנועה מאזור גשר אם המושבות ועד למחלף אלוף שדה בשני הכיוונים, כשהם מביעים מחאה לגיטימית על כבוד התורה שנרמס.

אלא שלטענת המפגינים ועדי ראייה שנכחו במקום, המשטרה הגיעה עם תוכנית פעולה ברוטאלית ומבהירה במיוחד. "הם פשוט באו לשבור עצמות", שחזר בבכי אחד המפגינים לכתבנו. "שוטרים הסתערו עם אלות ופירקו אנשים, רימוני הלם נזרקו לכל עבר ללא שום הבחנה. זו לא הייתה אכיפה, זה היה מפגן שנאה אכזרי".

הרוחות בבני ברק סוערות מאז האירוע, במיוחד לאור התיעודים המזעזעים שהופצו ברשתות החברתיבות, בהם נראו השוטרים מפעילים כוח פיזי חריג ובלתי פרופורציונלי בעליל נגד המפגינים שניסו לחסום בגופם את הציר. הזעם הציבורי בתוככי העיר מרקיע שחקים, ורבים דורשים למצות את הדין עם השוטרים האלימים.


להצטרפות לקבוצת עדכוני "בני ברק עכשיו" בוואטסאפ

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום

92% אהבו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך