בדרך להדחה? השר בן גביר הודיע על כוונתו להדיח את מפקד התחנה
בעקבות התיעודים המזעזעים של פגיעה חמורה באברך בהפגנה, שיגר השר לביטחון לאומי מכתב דרמטי למפכ"ל ובו דרישה לפתוח בהליך הדחתו של סנ"צ יובל שביט.
דרמה פוליטית ומשטרתית בעקבות אירועי האלימות הקשים בבני ברק: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שיגר מכתב רשמי וחריף למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, ובו הוא מודיע על כוונתו לפעול מכוח סמכותו החוקית ולהוביל להדחתו מתפקידו של מפקד תחנת בני ברק, סנ"צ יובל שביט.

במכתבו, שנכתב בעקבות ההפגנה הסוערת שנערכה בכביש 4 סמוך לכניסה לעיר, מותח השר ביקורת חסרת תקדים על התנהלות הכוחות בשטח וקורא לבחון את הרחקת הקצין. בן גביר מדגיש כי בתיעודים שיצאו מהמקום נראים שוטרים המשליכים רימוני הלם בכינון ישיר לעבר המפגינים, וכן שוטר שתועד כשהוא בועט בצורה ברוטאלית בראשו של מפגין ששכב על הכביש.
במרכז כוונתו של השר לפתוח בהליכים נגד הקצין, עומד תיעוד קשה במיוחד המערב באופן ישיר את מפקד התחנה עצמו. "באחד התיעודים הקשים אלו", כותב השר למפכ"ל, "נראה סנ"צ יובל שביט, מפקד תחנת משטרה, כשהוא קורע למפגין את מכנסיו וחושף אותו… אין שום הצדקה להפעלת כוח לא ראוי שיכול אלמנטים מובהקים של ביזוי מיני ופגיעה בכבודו של אדם". השר הוסיף כי העובדה שמדובר במפקד התחנה עצמו חמורה שבעתיים, ומבטאת "רוח מפקד" פסולה שמחלחלת ישירות לשוטרים בשטח.
בסיום מכתבו הבהיר השר בן גביר כי הוא מתכוון להשתמש בסמכויותיו לפיקוח על פקודות המשטרה. כצעד ראשון, הודיע השר כי יקיים כבר השבוע דיון דחוף ומזומן בנושא בהשתתפות כלל הגורמים, על מנת לשמוע את הנוגעים בדבר ולקבל תמונה מלאה והסברים על האירועים החמורים הללו, בטרם יתקבלו החלטות סופיות.











כתיבת תגובה