דלג לתוכן העמוד

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, בחר להתייצב באופן חד-משמעי לצד פקודיו, ומעניק גיבוי מלא למפקד תחנת בני ברק-רמת גן, סנ"צ יובל שביט. הצעד מגיע כקונטרה ישירה ללחצים הכבדים מצד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שאיים בימים האחרונים להשתמש בסמכותו ולהדיח את הקצין מתפקידו.

הסערה החלה בעקבות הפגנה סוערת של "הפלג הירושלמי" בשבוע שעבר, במהלכה חסמו עשרות מפגינים את כביש 4 באזור בני ברק, במחאה על מעצר עריקים. החסימה, שהתרחשה בשעות שיא של הבוקר, הובילה לפקקי ענק ושיבושי תנועה קשים. השוטרים שהוזעקו למקום פינו את המפגינים בכוח, אך תיעודים מהשטח עוררו סערה ציבורית נרחבת.

במכתב חריף ששיגר השר בן גביר למפכ"ל, הוא קבל על "מראות קשים לצפייה" וטען כי שוטרים חרגו בצורה קיצונית מהנהלים. בן גביר פירט שורה של אירועים חריגים, בהם השלכת רימוני הלם בכינון ישיר, שוטר שבועט בראשו של מפגין (ואשר הושעה בינתיים), ותיעוד שבו נראה מפקד התחנה גורר מפגין תוך קריעת מכנסיו והותרתו בלבוש חלקי בלבד. השר אף ציטט פנייה של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית שגינה את המקרה, והדגיש כי הוא בוחן ברצינות להשתמש בסמכותו החוקית ולהרחיק את המעורבים מהארגון לצמיתות.

אלא שבמשטרה החליטו לא להתקפל. בהודעה רשמית שפורסמה, הבהיר המפכ"ל לוי כי שוחח עם מפקד התחנה ומפקד המרחב, שמע את השתלשלות העניינים וקיבל לחלוטין את עמדתם. לפי המפכ"ל, מול הפרת סדר כה חמורה שפגעה בשגרת חייהם של עשרות אלפי נהגים, "נדרשה פעולה משטרתית משמעותית".

המפכ"ל הביע תמיכה גורפת במפקדים שמקבלים החלטות בזמן אמת במציאות מורכבת, והסתפק בהנחיה לבצע "הפקת לקחים מקצועית כמקובל". בכך מסמן המפכ"ל קו אדום ברור מול השר, ומציב חומת מגן סביב הקצינים שלו בשטח.

להצטרפות לקבוצת עדכוני "בני ברק עכשיו" בוואטסאפ

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום

95% אהבו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך