ירידת מחירים?
מדוע תשלמו החודש פחות בחשבון החשמל?
חשבון החשמל הקרוב שלכם עשוי להיות נמוך יותר מהרגיל. אמנם, מדובר בחיסכון של כמה שקלים, אך יש סיבה מפתיעה להוזלה: ירידת הדולר
ישראל רייך •
החשמל יורד בגלל ירידת הדולר: הרשות לשירותים ציבוריים חשמל, הודיעה כי החל מ-1 ביולי יופחת תעריף החשמל לצרכנים הביתיים בשיעור של 0.57%. מדובר בעדכון הראשון שמתבצע במלואו במסגרת מנגנון העדכון האוטומטי החדש, המבוסס על נתונים כלכליים המתעדכנים פעמיים בשנה.
הסיה להוזלה: הירידה החדה בשער הדולר מול השקל בחודשים האחרונים. לפי נתוני הרשות, המטבע האמריקני נחלש בכ-8.5%, מה שהפחית את עלויות ייצור החשמל.
עם זאת, ההוזלה הייתה צפויה להיות גבוהה יותר, אך התייקרות הפחם בעולם, העלייה במדד המחירים לצרכן והריבית הגבוהה קיזזו חלק ניכר מהחיסכון.
וכמה תחסכו? לפני שאתם מתרגשים, כדאי שתדעו כי משק בית ממוצע צפוי לחסוך כ-2.3 שקלים בחודש. אך למרות שמדובר בחיסכון צנוע יחסית, ברשות החשמל מציינים כי זו הפעם הראשונה שבה מנגנון העדכון האוטומטי מוביל להפחתה בפועל של התעריף לצרכנים. ומי יודע, אולי בעתיד ההוזלה תהיה משמעותית יותר…
95% אהבו את הכתבה



כתיבת תגובה