דלג לתוכן העמוד

זקני וחברי מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, הגאון רבי משה מאיה והגאון רבי שלמה מחפוד, יוצאים בקריאה דרמטית לציבור הרחב ובני התורה לעזוב את היכלים ולצאת לעצרת זעקה ותפילה ברחובה של עיר, בעקבות המשך רדיפת עולם התורה ומעצרם של בחורי הישיבות.

​העצרת, שתוכננה תחילה למוצאי שבת האחרונה, נדחתה לאחר שרשרת דיונים והתייעצויות ממושכות בבתיהם של גדולי ישראל ומקורבי הראשונות לציון, הגאון רבי יצחק יוסף. במהלך היממה האחרונה נשקלו מספר חלופות למיקום האירוע – בהן היכל חסידות מכנובקא בעלזא או רחוב האדמו"ר מגור – אך לבסוף הוכרע כי המחאה תתקיים תחת כיפת השמיים בלב העיר.

פניית הרבנים
פניית הרבנים (צילום: לפי סעיף 27א)

​במכתב מיוחד ורוטט הנושא את הכותרת "לך כנוס את כל היהודים", כותבים חברי המועצת בדם ליבם:

​"בשל המצב הקשה השורר בארצנו, ובשל גזירות השמד הרוחני המאיימות על בחורי החמד ואברכי הכוללים… ועקב ביזיון הקודשים אשר נכלאים בחורי חמד ועמלי תורה בבתי כלא מטונפים בזוהמת תאוות העולם ביד אדונים קשים ואכזריים בסיבת היותם לומדים תורה כאן בארץ הקודש, אוי לאוזניים שכך שומעות!"

​הרבנים מדגישים את חובת המחאה הציבורית ואומרים כי מדובר בחובה המוטלת על כל מי שיראת ה' בליבו, "שלא נתפס חס ושלום על עוון אנשי הדור".

​העצרת המרכזית תתפרס על פני הרחובות אשל אברהם ורבינוב בבני ברק, ומארגני האירוע צופים הגעה של אלפי בני תורה, אברכים ותושבי העיר.

​מועד המפגש: מחר, יום שני (י"ד בתמוז), בשעה 21:30 בדיוק.

חברי המועצת חותמים את קריאתם במילים חד-משמעיות: "חובה קדושה על כל אחד ואחד להשתתף. איש בל יעדר".


להצטרפות לקבוצת עדכוני "בני ברק עכשיו" בוואטסאפ

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום

96% אהבו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך