"גז מדמיע ופריצות": הסלמת הענק בתוך סדיגורה
הפרשייה שמסעירה את עולם החסידות מגיעה לשיא מטורף: אנשי ירושלים גוררים את בני ברק לביהמ"ש בבקשה חסרת תקדים. השופט בהחלטה בזק.
דרמת ענק ומאבק יצרי חסר תקדים מסעירים בימים האחרונים את עולם החסידות, כאשר הסכסוך הפנימי בחצר סדיגורא מגיע לשיאים חדשים ומדממים בערכאות המשפטיות. לידי המערכת הגיעו מסמכים משפטיים דרמטיים מתוך בקשה דחופה ולחלוטין לא שגרתית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים לפי פקודת ביזיון בית המשפט, החושפת את עומק השבר וההאשמות ההדדיות.
במרכז התביעה הסוערת עומדת עמותת "מוסדות חסידות סדיגורא ירושלים", אשר פנתה לבית המשפט בטענה כי אנשי סדיגורא בני ברק מפרים ברגל גסה, שוב ושוב, את החלטות בית המשפט האוסרות על ביצוע כל שינוי בפעילות העמותה והנכסים.
הניסוחים בכתב האישום המשפטי חריפים במיוחד ואינם מותירים מקום לספק באשר לטונים הצורמים: "הפורעים הם מבני ברק, ואין להם שום קשר למבנה בירושלים, המטרה הייתה פשוט אירוע אלים", נכתב בדם ליבם של אנשי ירושלים.
לפי המתואר במסמכים שהגיעו לידינו, בשבועות האחרונים נרשמו אירועים קשים ביותר: בתאריך 18.6.2026 הגיעה קבוצה מאורגנת מבני ברק, פרצה לישיבה הגדולה בירושלים, ניפצה מנעולים והחליפה אותם, תוך שהם משליכים מהמקום את מנהל הישיבה והתלמידים הלומדים בה בבושת פנים. רק בהתערבות כוחות משטרה פונו הפורעים מהמקום.
הסלמה נוספת נרשמה אך לפני יומיים, ב-22.6.2026, אז שוב הגיעה קבוצת פורעים מבני ברק, חלקם חמושים בגז מדמיע, והתעמתו עם אנשי המקום בקרב של ממש. בבקשה נטען כי מדובר ב"ניסיונות חוזרים ונשנים לעשות דין לעצמם, תוך רמיסת שלטון החוק ואלימות חמורה". ירושלים דורשת כעת להטיל קנסות כבדים ומאסרים בפועל על המפרים כדי לעצור את ההשתלטות.
בית המשפט לא מיהר להכריע במעמד צד אחד, אך נתן החלטה מהירה: השופט אריה רומנוב הורה לסדיגורא בני ברק להגיש תגובה מפורטת לטענות החמורות בתוך שבעה ימים בלבד.
One response to “"גז מדמיע ופריצות": הסלמת הענק בתוך סדיגורה”
-
אהרן החסידבס"ה אימונים קדם צבאיים. יכול מאד לעזור במאבק בכבישים מול השוטרים.. במיוחד ג'ז מדמיע.. חחח
זו גמרא וזו שכרה














כתיבת תגובה