הישג לציבור החרדי: נאסר השימוש ב'בואש' ובגז מדמיע
השר בן גביר חתם על תקנות דרמטיות האוסרות שימוש באמצעי הפיזור הקשים בהפגנות, בעקבות טענות קשות על אכיפה בררנית ופגיעה ממושכת בציבור החרדי וביוצאי אתיופיה
בשורה דרמטית לציבור החרדי ולתושבי בני ברק וירושלים שסבלו במשך שנים מהאכיפה המשטרתית הנוקשה: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, חתם היום (ראשון) על תקנות חדשות והיסטוריות האוסרות באופן גורף על שימוש במכתזיות ה"בואש" המצחינות ובגז מדמיע לצורך פיזור הפגנות.
המהלך, המהווה שינוי קצה במדיניות האכיפה המשטרתית, מגיע לאחר שנים ארוכות של כאב, זעם ומאבק ציבורי עיקש. לא פעם עלתה המשטרה לכותרות בעקבות שימוש חסר פרופורציה באמצעים אלו דווקא בריכוזים החרדיים – שימוש שגרם לפגיעה קשה בנפש, בבריאותם של קשישים וילדים, וברכושם של תושבים תמימים שלא היו קשורים למחאות כלל.
בלשכת השר בן גביר הבהירו כי ההחלטה התקבלה ישירות בעקבות הטענות המוצדקות שנשמעו לאורך השנים, לפיהן אמצעים דורסניים אלו הופעלו באופן סלקטיבי ופגעו בעיקר באוכלוסיות מוחלשות, ובראשן הציבור החרדי וקהילת יוצאי אתיופיה.
לדברי השר, התקנות החדשות נועדו לעצור את האפליה, להבטיח יחס שוויוני והוגן לכלל האזרחים במדינה ללא הבדל מגזר, ולמנוע לחלוטין את מראות העבר של נוזל ה'בואש' הנשפך ברחובות חרדיים. בקרב הציבור החרדי התקבלה ההחלטה באנחת רווחה, כשהתקווה היא שהתקנות החדשות יביאו סוף סוף להפסקת האלימות המשטרתית הבררנית שחוו המפגינים החרדים במשך תקופה ארוכה.

















כתיבת תגובה