דלג לתוכן העמוד

טלטלה בעולם התקשורת הדתי והחרדי: בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו לפתיחת הליכים ומינה נאמנת קבועה לחברות שבבעלותו של איש העסקים ותת-אלוף במיל' אריאל קוניק ז"ל, שהלך לעולמו בחודש מרץ האחרון בגיל 61. קוניק ז"ל, שניהל מערך עסקי ענף, שירת מאז פרוץ המלחמה בשמחת תורה כמפקד גדוד במילואים, ועסק בין היתר במלאכת הקודש הכואבת של ריכוז פינוי חללים.

קבוצת החברות שבבעלותו, הכוללת את רשת השבועונים המקומית המוכרת "קו עיתונות דתית" לצד ארבע חברות המפעילות מתחמי פנאי וקירות טיפוס ברחבי הארץ, נקלעה לחובות כבדים המוערכים בכ-30 מיליון שקלים. ההליך המשפטי נפתח לבקשת מנהל העיזבון הזמני, עורך הדין ד"ר שלמה נס.

השופטת נועה גרוסמן מינתה את עורכת הדין שירלי יפרח-אזור לנאמנת הקבועה של חמש החברות. בדו"ח ראשון ודחוף שהגישה הנאמנת לבית המשפט, היא הדגישה כי פעילות השבועונים היא בעלת מוניטין חיובי ופוטנציאל רב, וכי בכוונתה לפעול באופן מיידי למכירת פעילות העיתון באמצעות פרסום הזמנה לציבור להגשת הצעות, במטרה לשמור על העיתון הפופולרי.

בתוך כך, מינוי הנאמנת מביא עמו בשורה וצפירת הרגעה לעשרות המשפחות של עובדי הקבוצה. עורך הדין יוסף ויצמן, המייצג כ-75 מעובדי הרשת ומתחמי הפנאי, בירך על החלטת בית המשפט והסביר כי מדובר בצעד קריטי שיאפשר לעובדים לקבל את שכרם: "מאז פטירתו של המנוח ז"ל, עובדים רבים נותרו במשך חודשים ארוכים ללא שכר ותחת אי-ודאות כלכלית קשה. מיד עם מתן הצו, נגיש תביעות למוסד לביטוח לאומי כדי לאפשר לעובדים, שהתאגדו יחד, לקבל את שכרם וזכויותיהם במהירות האפשרית ולהחזיר להם את הביטחון הכלכלי".

להצטרפות לקבוצת עדכוני "בני ברק עכשיו" בוואטסאפ

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום

74% אהבו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך